Elektronická evidence tržeb (zkráceně EET) je systém finanční správy, který umožňuje stálou kontrolu nad přijatými hotovostními platbami podnikatelů za prodej zboží a služeb.
Každá hotovostní platba podnikatele je zaevidována v okamžiku přijetí hotovosti pomocí elektronických zařízení (např. chytrý mobilní telefon, registrační pokladna) s patřičnou aplikací (software) odesílající datovou zprávu v požadovaném formátu XML přes internet v centrálním datovém uložišti finanční správy. Následně je prostředky finanční správy vygenerován unikátní kód, který slouží jako potvrzení zaevidování přijaté platby, kód je zaslán okamžitě zpět do aplikace podnikatele a tento kód podnikatel uvede na vydané účtence, která slouží jako doklad o zaplacení zboží nebo služby. Správné zaevidování platby lze následně podle kódu ověřit pomocí webové aplikace finanční správy.
Návrh zákona o elektronické evidenci tržeb byl schválen 3. června 2015 všemi ministry vlády ČR a lze předpokládat, že prakticky EET začne fungovat na začátku roku 2016.
Aktuální informace o připravovaném zavedení EET najdete přímo na webu Finanční správy: