Elektronická evidence tržeb

Základní informace

Co je elektronická evidence tržeb

Elektronická evidence tržeb (zkráceně EET) je systém finanční správy, který umožňuje stálou kontrolu nad přijatými hotovostními platbami podnikatelů za prodej zboží a služeb.

Jak funguje EET

Každá hotovostní platba podnikatele je zaevidována v okamžiku přijetí hotovosti pomocí elektronických zařízení (např. chytrý mobilní telefon, registrační pokladna) s patřičnou aplikací (software) odesílající datovou zprávu v požadovaném formátu XML přes internet v centrálním datovém uložišti finanční správy. Následně je prostředky finanční správy vygenerován unikátní kód, který slouží jako potvrzení zaevidování přijaté platby, kód je zaslán okamžitě zpět do aplikace podnikatele a tento kód podnikatel uvede na vydané účtence, která slouží jako doklad o zaplacení zboží nebo služby. Správné zaevidování platby lze následně podle kódu ověřit pomocí webové aplikace finanční správy.

Aktuálně

Schvalování zákona

Návrh zákona o elektronické evidenci tržeb byl schválen 3. června 2015 všemi ministry vlády ČR a lze předpokládat, že prakticky EET začne fungovat na začátku roku 2016.

Odkazy

Informace Finanční správy ČR

Aktuální informace o připravovaném zavedení EET najdete přímo na webu Finanční správy:

Datum vytvoření stránky: 06.06.2015


Komentáře, příspěvky, diskuze:

Nový příspěvek